سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات اینترنتی چیست؟ - تعاریف و نکات

نظر

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی چیست

با تکامل فن آوری های وب در دهه 1990، تبلیغات اینترنتی به عنوان یک معادل مجازی برای روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات روزنامه، بیلبوردها و غیره ظاهر شد. در سال 2019 بازاریابان انتظار دارند که شرکت ها پول بیشتری را برای تبلیغات دیجیتالی نسبت به تبلیغات سنتی خرج کنند.

مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی

بیش از چهار میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود دارد. این به تبلیغات اینترنتی رونق زیادی می دهد. مردم با استفاده از موتورهای جستجو به دنبال مطالب و اخبار و یا پیداکردن علایق خود در سطح اینترنت می باشند. فرصت های تبلیغاتی بسیار زیاد است، اما استفاده صحیح از آنها به این راحتی نیست. بنابراین، بیایید نگاهی دقیق تر به مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی داشته باشیم.

مزایای تبلیغات اینترنتی

گستردگی فراوان

امروزه، مردم عادت دارند اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و دیگران جستجو کنند. تبلیغات اینترنتی راهی برای نمایش پیشنهادات خود در برابر بیش از 4.3 میلیارد کاربر وب در سراسر جهان است. شما به راحتی می توانید تمام دنیا را از طریق اینترنت هدف قرار دهید.

مقرون به صرفه بودن تبلیغات

با توجه به بازاریابی سنتی، حداقل هزینه برای دستیابی به یک مخاطب 2000 نفری در روش های دیجیتال سه برابر ارزان‌تر از روش‌های تبلیغات سنتی است، بنابراین هر شرکتی از یک کسب‌وکار خانوادگی کوچک گرفته تا یک شرکت بزرگ می‌تواند از تبلیغات آنلاین استفاده کند و از منابع مالی خود بیشترین بهره را ببرد.

ترافیک را به وب سایت خود هدایت می کند

هر چه تعداد بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر باشد، مشتریان بالقوه بیشتری خواهید داشت که منجر به افزایش فروش می شود. هدف تبلیغات اینترنتی جلب توجه کاربران و ارسال آنها به وب سایت شماست. پیشنهادات نمایش داده شده در تبلیغات دیجیتال باید حس کنجکاوی را برانگیزد و به مردم دلیل خوبی برای کلیک کردن در سایت شما بدهد.

قابلیت تبلیغات هدفمند

برخلاف رسانه‌های بازاریابی سنتی که بدون فیلتر کردن اهداف برای همه تبلیغ می‌کنند، این نوع تبلیغ پیام را برای مخاطبان هدف‌گذاری شده مشخص می‌کند، افرادی که به احتمال زیاد به مشتری تبدیل می‌شوند. به عنوان مثال، یک شرکت تجهیزات مسافرتی ممکن است از تبلیغات رسانه های اجتماعی برای تبلیغات برای کاربرانی که علاقه مند به سفر هستند، استفاده کند و لایک ها و اشتراک گذاری ها را تشویق کند.

امکان هدف گذای مجدد

تبلیغات اینترنتی راهی برای گفتن این جمله است: «هی، به نظر می رسد چند روز پیش این محصول را بررسی کردی. من اینجا یک مورد شگفت انگیز برای شما دارم!» اگر بسیاری از مشتریان بالقوه بدون خرید چیزی از فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی شما بازدید می‌کنند، با تبلیغات بنری که در وب‌سایت‌هایی که آنها را مرور می‌کنند نمایش داده می‌شوند، برند خود را به آنها مجدد یادآوری کنید.

قابل اندازه گیری است

برخلاف بازاریابی آفلاین، که در آن هزینه و اثربخشی تا حدودی تقریبی است، می‌توانید دقیقاً بازده تلاش‌ها و کارایی بازاریابی اینترنتی خود را با پلتفرم‌های تحلیل وب مانند گوگل آنالیتیک و یا سرچ کنسول پیگیری کنید.

معایب تبلیغات اینترنتی

چالش های اصلی مرتبط با تبلیغات آنلاین شامل رقابت شدید، هزینه های اشتباه، تجزیه و تحلیل پیچیده و کوری تبلیغات است. بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

رقابت بالا

البته، این به نوع فعالیت و محصولات یا خدمات شما بستگی دارد، اما اگر چیز جدیدی اختراع نکرده‌اید، باید برای جلب توجه مشتریان رقابت کنید. این بازار به ویژه برای مشاغل تجارت الکترونیک بیش از حد اشباع شده است، بنابراین باید نیازهای مشتریان خود را در اولویت قرار دهید و به طور منظم محصول خود را بهبود بخشید تا آن را رقابتی کنید.

اشتباهات گران هستند

هدف قرار دادن افراد اشتباه، انتخاب کلمات کلیدی بسیار رقابتی، و اجرای کمپین تبلیغاتی پس از غیرفعال کردن تبلیغات، رایج‌ترین اشتباهاتی هستند که می‌توانند برای شما هزینه زیادی داشته باشند. برای از بین بردن این اشتباهات، یا به یک متخصص برتر یا به تجربه زیادی نیاز دارید. هر دو نوع نیاز به سرمایه گذاری دارند.

تجزیه و تحلیل پیچیده

برای تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات خود، به یک پلتفرم شخص ثالث مانند گوگل آنالیتیک و کمی تجربه برای تفسیر صحیح نتایج نیاز دارید. شرکت‌های متوسط ??و برندهای بزرگ، تحلیل‌گرانی دارند تا تبلیغات را هدفمندتر و مؤثرتر کنند.

تبلیغات کور

این اصطلاح مربوط به تبلیغات کور است که کاربران تقریباً هر بار که یک صفحه وب را باز می کنند تبلیغات را مشاهده می کنند. به همین دلیل، آنها به سادگی بنرها را بدون توجه به متن آنها نادیده می گیرند. برای مباقله با این موضوع، مطمئن شوید که بنرهای شما افراد مناسبی را هدف قرار می دهند که به پیشنهاد شما نیاز دارند

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟

تبلیغات بخشی از بازاریابی است. برای روشن شدن موضوع، اجازه دهید هر دو اصطلاح را تعریف کنیم.

بازار یابی:

فرآیندی برای تبلیغ محصولات خود به مخاطبان هدف. این فرایند شامل تحقیقات بازار، شناسایی شخصیت خریدار و تجزیه و تحلیل است. این مراحل شامل فعالیت هایی است که پیشنهاد شما را به مشتریان ارائه می دهد.

تبلیغات

یکی از این روش ها فعالیت هایی است که به گسترش نام تجاری شما کمک می کند. تبلیغات یکی از عناصر بازاریابی است. سایر موارد عبارتند از روابط عمومی، افزایش فروش، فروش مستقیم، فروش شخصی.

بنابراین، تبلیغات بخشی از بازاریابی است، در حالی که بازاریابی صرفاً تبلیغات نیست.

انواع تبلیغات اینترنتی:

برای سفارش انواع تبلیغات خود می توانید به شرکت تبلیغاتی ایده مراجعه نمایید